v.47 Utdelnings mål 2018 klart

Yes utdelnings målet för 2018  (5000:-) klarades i veckan. Totalt hitills i år 5042:-
Det är mycket trevligt när man når utsatta mål i tid. Nästa års mål ligger på 8000:-
 Men jag tror jag ska öka det till 9000, eftersom jag redan nu framåtblickande utan några utdelningshöjningar ligger på nästan 7200:-.
Det är så sjukt najs att se hur snöbollen rullar på.
Ja jag vet att det är Totalavkastning som är det viktigaste.
Min portfölj har trots ett stort tapp i Cimcoe Marine sedan 2017, avkastat bättre än börsen.


Veckan som gått har varit sådär.
Altria har backat rätt mycket så det blev ett köp där.

Köpt
210 st Cimcoe Marine
20 st Hemfosa
8st Altria

Köpen kommer ge mig cirka 230kr mer 2019, köpet av Hemfosa gjordes efter delningen med Nyfosa.


Sålt
10st Kinnevik

Utdelningar
Oriflame             82,38
Prospect capital 17,32


Totalt utdelningar efter Källskatt v 47   97,11:-

Nästa månad ser jag fram emot Coca-Cola och Macdonalds samt J&J. Brookfield Renewable delar ut sista dagarna i dec men det brukar ta nån vecka eller så för att de ska komma in på kontot.

Bolag jag tittar på just nu är:
Brookfield Infrastructure
Abbvie
Fortis
Nordea


Må väl alla,  peace and out för denna vecka.


Inga av mina affärer ska ses som rekommendationer eller råd.
Gör eran egen analys och följ eran egen strategi.
Alla investeringar är förenade med risk och det är inte säkert att man får tillbaks det man har satt in.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Oktober 2018

Mycket har hänt

November köp och kommande