Oktober 2018

Höst på riktigt
Det börjar bli kallt nu, haha om man jämför med att det var 20ish grader för nån vecka sedan.

Har sålt av de Preferens aktier jag hade kvar. Klövern Pref och K2A har gett en fin vinst både i kurs och via utdelning. Vill helst inte äga dem nu över Riksbankens räntebeslut. Kan tänka mig att gå in efter om dessa tappar några % till.

Fick tilldelning i Stenocare vilka tillverkar medicinsk Cannabis. Detta blir riktigt spännande eftersom ipo:n övertecknades med 2000%. Återstår att se hur det går första dagen, Jag har inte bestämt mig hur jag gör kanske behåller allt eller bara en liten slatt.

Inköp sista månaderna av året lutar åt defensiva/ocykliska aktier.
Har letat efter nåt grymt bolag till som delar ut i dec (nej jag vill inte köpa skistar).
LMT delar ut i dec men trögt att köpa 1-3 aktier. (kan dock bli så)
3M delar ut i dec den har gått ner från 230-199 nu men jag tror att handelskriget sabbar en del. droppar den mer så går jag in.
Annars fyller jag på i Coca-Cola och Microsoft.
Mina Reits får nog vänta lite tror jag. Möjligtvis att jag köper nån i EPR.

Skrev halva inlägget tisdag 23 okt......sen rasade det ännu mer.

Har sneglat på Nordea och Telia, det lutar åt ett köp i Latour nu till löning.
Den ligger runt 104:- vilket är precis under eller runt substansvärdet.
Kinnevik har droppat som en sten sedan September, kommer nog dutta lite där med 253 är vad jag gav första gången. Så det känns helt okej att sänka GAV lite.

Bevakning USA
Lockheed Martin (LMT)
Macdonald´s  (MCD)
3M (MMM)

Bevakning Sverige
Telia
Nordea
Latour

Bevakning Canada
Brookfield Infrastructure Partners   (BIP)
Fortis (FTS)

Inköp
1st Johnson & Johnson
15st AT&T
4st Investor
3st Kinnevik
3st Macdonalds

Tilldelning IPO
400st Stenocare

Sålt
10st Macquire Infrastucture Corp
30 Klövern Pref
10st K2A Knaust & Andersson Pref

Oktober utdelning 2018
Klövern Pref 100kr
Resurs Holding 184,8kr
Lendify 35,53 (före skatt)

Prospect Capital 14,76kr
Realty Income 41,75kr
Mainstreet Capital 23,59kr
Epr Properties 27,22kr
Coca-Cola 35,71kr
Altria 73,20

Totalt Okt 2018 = 539,56kr

Totalt Okt 2017 = 434,67kr

Ökning med cirka 8%
Det ska tilläggas att jag fick en extra utdelning Okt 2017 av San Juan Basin Royalty Trust på 87kr.

November utelnings estimat = 457,10kr


Inget av det jag skriver ska tas som något råd eller någon köp rek.
Gör eran egen DD.
Jag skriver för att jag vill kunna följa upp mitt tänk och investerande om något/några år.











Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mycket har hänt

November köp och kommande