Min plan (sort of=)

Efter 1 år av utdelnings investerande, börjar min strategi landa ordentligt.

Sparande varje månad runt 2000-4000 i Stor portföljen.
Sparande varje månad runt 1000-2000 i Lilla portföljen.
Minst 3000 per månad men gärna mer.
"Buy and Homework" (Inte buy and hold,)

Inköp av nya bolag sker med 1/5 post = 1 månads sparande runt 4000
Full post runt 20.000 tillsvidare

Gärna Utdelnings "Aristokrater"
Bolagen ska ha utdelning så jag kan vikta om utan att sälja aktier om så behövs.
Inte jaga bolag med högst DA.
Bolag med redan Sänkt utdelning kan köpas, som mest 4% av portföljen. Grundlig DD först
Bolag med minst 5 år av höjda utdelningar

Vid sänkt utdelning av innehav så säljs innehavet. (om inte extraoridinära omständigheter)
Genomgående av bolagen kontinuerligt, minst 4 ggr per år.


Eftersom vi äger ett hus i Sverige, jobbar i sverige, och har runt 60% av portföljerna i SEK.
Så köper jag mycket gärna utländska aktier, fördelningen får dock högst vara 75% av totalen.

Jag är ingen expert och mina inköp är ingen rekommendation.
Inte heller mina Investerings regler, utan jag har utgått efter vad som passar mig.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Oktober 2018

Mycket har hänt

November köp och kommande